Vyherni online automaty za penize

  1. Automaty Agent Jane Blonde Online Jak Vyhrát: Je čas šněrovat, naložit, a Náměstí pro největší výzvu ze všech
  2. Automaty Lucky Dragons Zdarma - Zadejte některé osobní údaje a ujistěte se, že jste zadali správné údaje, protože budete muset svůj účet později ověřit
  3. Automaty Spinomenal Online Jak Vyhrát: Právě tato svoboda, na kterou zákazníci skutečně reagovali, a od té doby každé dobré online kasino nabízí zákazníkům možnost hrát živě

Kasino s vkladem 5 eu 2024

Automaty Book Of Demi Gods Ii Zdarma
Existují také dvě speciální funkce, díky nimž se odlišuje od ostatních
Automaty Cool Buck Online Jak Vyhrát
Ne všechny bonusy fungují jako nabídka registrace, takže neočekávejte, že vždy pokryjí 100% vašeho vkladu
Chci, aby to bylo eskalováno na nejvyšší právní orgány

Online kasino bonus žádný vklad 2024

Automaty Amazon Queen Online Jak Vyhrát
Jak jste možná uhodli, Zábavní park byl vybrán jako pozadí
Casino Minimální Vklad 100 Kč Inpay
Kasino aplikace jsou skvělé pro hráče, kteří jsou stále v pohybu
Automaty Amazonia Zdarma

Vztah pravdy a autority

Msgr. Richard WilliamsonVýběr z „Komentářů Eleison“ (EC) biskupa Williamsona srozumitelně objasňuje katolický význam autority a její vztah k pravdě.

Současný svět ztratil přirozenou pravdu, natož pak pravdu nadpřirozenou, a zde je jádro problému. (EC 359Zatímco pohanský setník v evangeliu (Mt. VIII, 6-10) měl přirozený cit toho, jak velet a jak poslouchat (to oboje ladí), „demokratický“ člověk se ve jménu svobody vědomě nenaučil, jak obojí činit. Proto svévolné příkazy a přehnaná poslušnost v současnosti ničí FSSPX, stejně jako do značné míry zničily konvenční Církev. Je to proto, že jak vládnoucí, tak ovládání postrádají smysl a lásku oné objektivní pravdy, která je nad nimi oběma, a která, když se jí dbá, nemá žádnou potíž sladit jejich autoritu a poslušnost. Možná Bůh chce, abychom usilovali spíše o nauku než organizaci. (EC 311)

Od Druhého vatikánského koncilu se katolická pravda oddělila od katolické autority. Katolická autorita duchovních by měla být spojena s katolickou Pravdou našeho Pána, protože lidská autorita existuje jen proto, aby chránila a učila božskou Pravdu. …
Ale na onom strašném koncilu (1962–1965) se staletí protestantské hereze a liberálního rozkladu pravdy nakonec tak vetřely do srdcí a myslí velké většiny koncilních Otců, že se vzdali čistoty katolické Pravdy, a do dnešního dne používají vší své katolické autority, aby vnutili katolíkům koncilní nové a falešné náboženství člověka. (EC 154)

Rubens: Kristus dává klíče sv. Petrovi
Rubens: Kristus dává klíče sv. Petrovi. —
Tradice říká papežům, co učit, a nikoliv naopak. Co je v ní, je objektivní, nyní 2000 let staré, je to nad papežem a stanovuje to omezení tomu, co papež může učit, stejně jako Otcův příkaz stanovuje omezení tomu, co Kristus jako člověk může učit.

Tradice říká papežům, co učit, a nikoliv naopak. To je základem, na němž arcibiskup Lefebvre založil tradiční hnutí, je to ale stejný základ, který liberálové a sedesvakantisté, se vší náležitou úctou, nedokážou pochopit. Jen se podívejte, jak často v evangeliu sv. Jana sám Náš Pán, jako člověk, prohlašuje, že to, co učí, nepochází od něj samotného, ale od jeho Otce. Například: „Moje učení není ode mne, nýbrž od Toho, který mě poslal.“ (VII, 16) nebo: „…neboť já jsem nemluvil sám ze sebe, nýbrž Otec, který mě poslal, ten mi přikázal, co mám mluviti a co hlásati“ (XII, 49). Samozřejmě není na zemi nikdo oprávněnější než papež, říkat Církvi a světu, co je v Tradici, nemůže však říkat Církvi nebo světu, že v Tradici je to, co v ní není. Co je v ní, je objektivní, nyní 2000 let staré, je to nad papežem a stanovuje to omezení tomu, co papež může učit, stejně jako Otcův příkaz stanovuje omezení tomu, co Kristus jako člověk může učit.

Jak mohou liberálové a podobně i sedesvakantisté v podstatě tvrdit, že papež je neomylný dokonce i vně mimořádného i řádného magisteria? Protože obojí přeceňují autoritu ve vztahu k pravdě a tak již nevnímají církevní autoritu jako sluhu, ale jako pána pravdy. A proč tomu tak je? Protože jsou obojí dětmi moderního světa, kde se protestantismus vzepřel Pravdě, a liberalismus od Francouzské revoluce rozrušuje objektivní pravdu. A neexistuje-li již žádná objektivní pravda, pak autorita samozřejmě může říkat cokoliv, co jí projde, což pozorujeme všude kolem nás, a neexistuje nic, co by zastavilo nějakého Pavla VI. nebo nějakého biskupa Fellayho, aby se při tom stávali čím dál svévolnějšími a despotičtějšími. (359)

Ale co když tito Učitelé tvrdí, že uvnitř Tradice je něco, co tam není? …
Odpovědí je, že objektivní pravda je nad Učitele i lid, takže jestliže má lid pravdu na své straně, je nadřazený svým Učitelům, nemají-li Učitelé pravdu. Na druhou stranu, jestliže lid nemá pravdu, nemá právo povstat proti Učitelům. Stručně řečeno, mají-li pravdu, mají právo. Nemají-li pravdu, nemají právo. A co říká, že mají pravdu nebo ne? Ani Učitelé (nutně), ani lid (ještě méně nutně), ale realita, dokonce, i když Učitelé nebo lid, nebo obojí, spolupůsobí, aby ji zadusili.

Matko Boží, vypros mi, abych miloval, rozpoznával a hájil onu Pravdu a řád, nadpřirozený i přirozený, pocházející od Otce, jimž se tvůj vlastní Syn podrobil „až k smrti, dokonce k smrti na Kříži“. (359)

Previous post Giovanni Boccaccio: Zvěstování
Next post Týdenní rozjímání: Neděle květná