Vyherni online automaty za penize

  1. Automaty Agent Jane Blonde Online Jak Vyhrát: Je čas šněrovat, naložit, a Náměstí pro největší výzvu ze všech
  2. Automaty Lucky Dragons Zdarma - Zadejte některé osobní údaje a ujistěte se, že jste zadali správné údaje, protože budete muset svůj účet později ověřit
  3. Automaty Spinomenal Online Jak Vyhrát: Právě tato svoboda, na kterou zákazníci skutečně reagovali, a od té doby každé dobré online kasino nabízí zákazníkům možnost hrát živě

Kasino s vkladem 5 eu 2024

Automaty Book Of Demi Gods Ii Zdarma
Existují také dvě speciální funkce, díky nimž se odlišuje od ostatních
Automaty Cool Buck Online Jak Vyhrát
Ne všechny bonusy fungují jako nabídka registrace, takže neočekávejte, že vždy pokryjí 100% vašeho vkladu
Chci, aby to bylo eskalováno na nejvyšší právní orgány

Online kasino bonus žádný vklad 2024

Automaty Amazon Queen Online Jak Vyhrát
Jak jste možná uhodli, Zábavní park byl vybrán jako pozadí
Casino Minimální Vklad 100 Kč Inpay
Kasino aplikace jsou skvělé pro hráče, kteří jsou stále v pohybu
Automaty Amazonia Zdarma

Církevní rok: Advent

Adventem připravuje nás Církev svatá k důstojné oslavě Narození Páně. „Advent“, slovo latinské, znamená příchod, t. j. příchod Páně. – „Třikráte přichází k nám Pán,“ dí Petr z Bois, „po prvé v těle, po druhé v duchu, a po třetí jako soudce.“ „Poprvé přichází v tělesné mdlobě, po druhé v duchu a síle, po třetí přijde v slávě a velebnosti.“ (Sv. Bernard, sermo V. de adv.) – První příchod jeho příchod byl tichý a pokorný, když Slovo tělem učiněno jest v neposkvrněném životě panenské Matky, a přebývalo mezi námi. Odtud ta vroucí úcta Nejblahoslavenější Panny Marie v době adventní. – Druhý příchod Páně děje se tajemně, když v lásce a milosti přichází do srdce křesťana, v němž duchovně se rodí a království Své zakládá. – Třetí pak příchod Páně bude zjevný a hrozný, až přijde soudit živých i mrtvých.

Po trojím tomto příchodu Božského chotě Svého touží Církev svatá v době adventní. Nebo což jest lkaní její s praotci starozákonními jiného, ne-li touha její po slíbeném Mesiáši? – Od věčnosti zajisté slyšán jest hlas její zároveň s prosbami Církve starozákonní před trůnem velebnosti Božské – neboť není u Boha ani minulosti, ani budoucnosti – u Něho jest jen věčné „dnes“. Zdaž neurychlilo i toto lkaní obojí Církve sprch té „rosy nebeské“ do lůna Panny přečisté, jež vydala nám Spasitele? – V tomto tedy smyslu touží Církev svatá po prvním příchodu Páně, ač již skutečně se udál před osmnácti věky.

Však ne méně žádá sobě Církev i druhého příchodu Kristova, jimž by zavítal do srdcí věřících. Každoročně na Hod Boží vánoční příchod ten oslavujíc, v celé bohoslužbě adventní neustále za to prosí, aby připravil Sobě srdce naše, a přišel ze staré poroby hříchu milostným zrozením Svým nás vybavit. – Nadarmo byl by býval přišel Spasitel náš na svět před osmnácti věky, kdyby nyní nezavítal ku každému duchovně, milostí Svou srdce jeho naplňuje a k životu nadpřirozenému obrozuje.

Při tom nezapomíná Církev též příchodu třetího v den poslední, kdežto přijde Vykupitel dokonat a oslavit stvoření veškerého. Jako věrná choť Kristova zachovává poslední slovo Jeho v srdci svém: „Jistěť přijdu brzo,“ (Zjev. 22, 20) a s touhou vroucí odpovídá: „Přijď, Pane Ježíši!“ A tak stále naplňuje se, co pověděl miláček Páně (Zjev. 19, 7): „Radujme se a veselme se, a chválu vzdejme Jemu: neboť přišla svatba Beránkova a choť jeho připravila se.“

Tyto myšlenky na paměti majíce snadněji vnikneme do bohatého obsahu a hlubokého významu celé adventní liturgie.

Že je čas adventní dobou kajícnou, netřeba připomínati. Ukazuje na to již fialová barva roucha mešního, jakož i jiné posvátné obřady. Hlas volajícího na poušti, k pokání vybízející, často se ozývá, kdežto zvuk varhan a chvalozpěv „Gloria“ při mších adventních umlká. Z téže příčiny zapovídá Církev i hlučné radovánky a svatební veselí. – Toužebnost a kajícnost Církve nejmocnějšího výrazu nabývá v tak zvaných „velikých antifonách“, které se v chrámech stoličných a opatských s obzvláštní slavností za hlaholu zvonů zpívají při nešporách od 17. až do 23. prosince. Zbožní naši předkové uměli je zpívati česky.

Bohoslužba adventní směřuje též k uctění blahoslavené Panny Marie, jak z mnohých antifon, modliteb, responsorií a čtení vysvítá, o čemž i oblíbené u nás rorátní mše svaté svědčí.

Velmi vhodně připadá tudíž v posvátnou dobu adventní i slavnost Neposkvrněného Početí nejblahoslavenější Panny Marie, které příslušelo její Božskému mateřství.

Sluší i na to zřetel míti, že v době adventní slavíme památku pěti svatých panen a mučednic, pěti moudrých panen – po jejichž příkladu vychází Církev vstříc Božskému choti svému.

Zdroj: P. Prokop Baudyš, Římský misál upravený pro věřící, Praha, 1891

 

ten virgins

Previous post P. František Doucha: Království maličkých
Next post Týdenní rozjímání: Neděle 1. adventní